Aangekomen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van cviellevoye - WaarBenJij.nu Aangekomen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van cviellevoye - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Costa Rica

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2009 | Costa Rica, San José

Gisteren vertrokken vanaf Schiphol. Eerst 10 uur vliegen naar Miami. De vlucht op zich was goed gegaan. Op deze vlucht zat ook Herman den Blijker die met een nieuwe groep deelnemers het programma Herrie aan de Horizon gaat maken. In het vliegtuig zelf zijn ook nog opnames gemaakt, maar daar hebben we weinig van meegekregen. In Miami aangekomen was het wel een en al hectiek. We waren om 18.00 locale tijd aangekomen en om 19.30 zou het volgende vliegtuig vertrekken, tijd genoeg zou je zeggen al moest ik wel nog een nieuwe boardingpass ophalen (er was een storing op schiphol). Nou op vrijdagavond landen op Miami is dus niet een succes als je haast hebt. Aangezien ik Comfort Class had geboekt kon ik ook als een van de eerste uit het vliegtuig en dus redelijk vooraan staan bij de paspoort controle, maar ja redelijk vooraan zegt verder niets. Er waren 40 loketten open en er stonden denk ik 20 personen voor mij in de rij maar ik heb er toch ruim een uur over gedaan om door de controle te komen. Ik had toen dus nog een 20 minuten de tijd om een boarding pas te halen en de bagagecheck te doen en de gate te halen. Dat werd dus rennen, vragen en zoeken. Om half 8 precies was ik dus bij de gate maar omdat er nog ca 70 personen vertraging hadden opgelopen bij de paspoortcontrole bleef het vliegtuig wachten. Uiteindelijk heeft het vliegtuig een uur gewacht en is iedereen dus meegekomen. De vlucht naar Costa Rica duurde een kleine 3 uur en ging voorspoedig. Alleen het laatste half uur zat je voor je gevoel in een attractie op de kermis. Het hobbelde behoorlijk. Wel goed maar geen rustige landing. Op Costa Rica aangekomen heb ik de groep voor het eerst gezien en met een busje zijn we naar het Hotel midden in San Jose gebracht. Iedereen was bekaf en is meteen gaan slapen. Vandaag een briefing gehad en door de stad gelopen. De groep bestaat uit 23 personen (5 stelletjes en de rest alleenreizend) en de gemiddelde leeftijd zal 35 zijn. San Jose is geen mooie stad maar wel leuk om een dag te zijn. Het is gelegen op 1000 m en de zon schijnt, het is er nu prima weer (t-shirt en driekwart broek weer)
Dadelijk gaan we naar een coctail bar en vervolgens een hapje eten, misschien verstandiger om het andersom te doen but who cares. Morgenvroeg gaan we verder naar Monteverde (2500m) en regenwoud, dus de regenjas zal weer standaard in de rugzak komen. Vervolgens gaan we naar zeeniveau en daar zal het ca 35 gr zijn, maar zover is het nog niet.

Groetjes

Charlotte

  • 08 Februari 2009 - 07:01

    Loura:

    Je bent er, het grote genieten gaat beginnen :-). Super!

    Ik blijf je volgen. x

  • 08 Februari 2009 - 11:53

    Laila:

    Super! Toch Costa Rica!
    Wat weer een reis, blij dat je goed bent aangekomen.

    Lekker genieten, wij genieten met je mee. Liefs Laila

  • 08 Februari 2009 - 12:15

    Tepan:

    gelukkig goed aangekomen, via de phone reeds op de hoogte. zonet met de twee terug van de bossen vonden ze niet erg. hier is het weer( 2 uitlegmogelijkheden) wisselvallig.
    succes en maak er iets moois van . ik zal je site doorgeven aan bart.
    doei.

  • 08 Februari 2009 - 14:21

    Heleen:

    Leuk om op deze manier weer iets van je te horen. Het houdt je beweging. Veel plezier.

  • 08 Februari 2009 - 18:01

    Annemiek:

    Heerlijk om met je mee te mogen genieten op deze manier. Zeker omdat het hier koud, winderig en nat is....

    Liefs,
    Annemiek

  • 08 Februari 2009 - 19:19

    Lars:

    Hoi Charlotte,
    13 uur in het vliegtuig is wel lang. Maar je was er zeker al aan gewend door New-Zeeland? Hier is het best goed weer. Gisteren met voetbal heb ik met 2-0 gewonnen. We staan nu 2e.
    Nog heel veel plezier :)

  • 09 Februari 2009 - 07:45

    Mark:

    Gaat ze weer, heel veel plezier toegewenst.
    Dikke kus uit Spanje

  • 09 Februari 2009 - 11:53

    Lars Stoffers:

    Hey charlotte

    Heel veel plezier daar hoop dat je een hele leuke vakantie hebt zal je forum wel even lezen af en toe;) Ik zit nu in zuidkorea maar dat wist je al wel trouwens super dat mijn auto bij je mag staan!!!

  • 09 Februari 2009 - 16:40

    Angelique:

    Fijn dat je goed bent aangekomen....
    Ik heb je helaas niet meer persoonlijk een prettige reis kunnen wensen dus bij deze wens ik je alsnog een hele fijne vakantie, geniet er van.

  • 11 Februari 2009 - 15:18

    Je Collega's:

    Jij hebt driekwart broeken weer maar wij hebben nog steeds korte broeken weer!

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

mijn reis naar midden amerika

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2009

Panama

20 Februari 2009

even een update

16 Februari 2009

Op de helft

11 Februari 2009

De grens gepasseerd

07 Februari 2009

Aangekomen in Costa Rica

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 10638

Voorgaande reizen:

28 September 2010 - 22 Oktober 2010

Een drent op stap in

06 Februari 2009 - 28 Februari 2009

mijn reis naar midden amerika

10 Februari 2008 - 02 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: